De meeste mensen denken dat lidmaatschappen één ding zijn, maar er zijn in werkelijkheid drie belangrijke componenten voor een succesvol lidmaatschap.
De meeste mensen laten één van deze onderdelen weg OF leggen te veel nadruk op het ene onderdeel (meestal de inhoud).
Inhoud - Wat u elke maand moet leveren
De oneindige online cursus.
Geeft je de kans om je diepgaand in kleine onderwerpen te verdiepen, zonder dat je een hele cursus over het onderwerp hoeft te maken. (Bijvoorbeeld: mijn tripwire funnel)
Hoeveel nieuwe kerninhoud elke maand?
Ik raad aan om elke maand één nieuw stukje videocontent te publiceren.
Welk formaat?
Ik geef maandelijks een videomasterclass van 30-45 minuten aan mijn leden (meestal een diavoorstelling). Ik voeg ook de PDF-dia's, de audiodownload en een PDF-werkblad toe om mijn leden Telemarketinggegevens te helpen toepassen wat ze tijdens de training hebben geleerd.
Welke onderwerpen?
Je content moet je leden altijd helpen dichter bij de transformatie te komen die je leden beloven. Overweeg 4-5 contentcategorieën binnen dat doel. Voorbeeld voor mijn ledenbestand: Groot onderwerp - een jaarinkomen van zes cijfers behalen. 4 contentcategorieën: "Verkeer genereren" - "Productcreatie" - "Marketing & Verkoop" - "Leven & Zakelijk"

Hoe diepgaand?
Zo veel of zo weinig als je wilt. Dat is het mooie: het hoeft geen hele cursus te zijn. Geef ze gewoon iets nieuws om over na te denken en te implementeren die maand.
Coaching - Wij bieden directe toegang tot jou
Live toegang tot jou is enorm waardevol. Dit is een belangrijk verschil tussen jouw lidmaatschap en jouw cursus, zelfs met je gratis openbare content. Ze krijgen directe live coaching van jou. Concreet is dit een groepscoachingsessie waarbij ze vragen kunnen stellen en één voor één kunnen beantwoorden.
Hoe vaak zul je ze hebben?
Ik bied één live coachinggesprek van 90 minuten per maand aan, maar u kunt zo vaak live gaan als u wilt.
Welk platform ga je gebruiken? (Zoom, FB Live, YouTube Live, etc.)
Geef mensen altijd de kans om hun vragen van tevoren in te dienen als ze niet live aanwezig kunnen zijn. Beantwoord die vragen vervolgens tijdens de call, naast de live vragen, en plaats de herhaling in de community als je klaar bent.
BONUS: Laat u of uw assistent tijdstempels toevoegen aan elke vraag.
Gemeenschap - Hoe je echte betrokkenheid kunt faciliteren
"Mensen komen voor de inhoud, maar blijven voor de community" - Ryan Lee
Bedenk welk formaat u wilt gebruiken voor uw community (forum, FB-groep, Kajabi-community).
Uit welke gespreksonderwerpen zal jouw community bestaan?
Zijn er gemeenschappelijke onderwerpen die interessant zijn binnen jouw niche? Zo heb ik in mijn community een "Kajabi"-onderwerp, omdat veel van mijn studenten Kajabi gebruiken voor hun online business en Kajabi-specifieke technische vragen hebben. Voeg altijd een "Deel je successen"-onderwerp toe (en herinner mensen eraan). Train je mensen om successen te delen, groot of klein. Dit creëert een patroon waarbij leden zien dat andere leden resultaten behalen, wat hen motiveert om resultaten te behalen en te delen, en dit patroon zet zich voort. Het levert je ook automatische testimonials op als screenshot voor je verkooppagina en e-mailpromoties!
Communitymanager
Deze persoon verwelkomt nieuwe mensen, begint gesprekken, zorgt ervoor dat iedereen een reactie krijgt en blust eventuele brandjes. Beschouw een superfan als lid en geef hem of haar gratis een levenslang lidmaatschap. Ik heb dit twee keer gedaan.
Uitdagingen, wedstrijden en weggeefacties
Nog een paar C's die je kunt toevoegen zijn uitdagingen en wedstrijden (en weggeefacties). Afhankelijk van je lidmaatschap en je niche kan het leuk zijn om af en toe uitdagingen (wekelijks, maandelijks) of wedstrijden te organiseren.
Voorbeeld - Een van mijn eigen lidmaatschappen, Recording Revolution VIP, heeft een maandelijkse uitdaging om originele nummers op te nemen. Leden worden uitgedaagd om een origineel nummer op te nemen en te uploaden (hoe goed het ook is) en vervolgens doen ze mee aan een loting om een cadeaubon van $ 200 te winnen voor audioapparatuur.
Je kunt leden ook laten stemmen op hun favorieten en op die manier de winnaars belonen!
Deze uitdagingen zijn volledig optioneel. Maar iets om over na te denken is: ga je ze gebruiken? Welke en wat zijn de specifieke uitdagingen? Als je er geen kunt bedenken, geen probleem. Je hoeft er niet meteen een te hebben, of zelfs nooit. Maar je kunt er altijd af en toe een toevoegen. Iets om te overwegen zijn zelfs seizoensgebonden uitdagingen die misschien te maken hebben met iets in jouw branche dat zich op een bepaald moment in het jaar afspeelt.
Uw maandelijkse checklist - Alles op een rijtje
Om het je makkelijker te maken bij de uitrol (of revisie) van je lidmaatschap, vind je hier je maandelijkse checklist. Het idee is simpel: zorg dat je elke week iets naar je leden mailt. Hier is een voorbeeld.
Week 1 - Lever de nieuwe content van die maand
Week 2 - E-mail een studentenhighlight
Week 3 - Herinner leden aan live coachingsessies
Week 4 - Markeer een gesprek
Ontwerp uw pad naar succes bij uw lidmaatschap
De belangrijkste reden waarom mensen hun lidmaatschap opzeggen
Lidmaatschappen zijn geweldig – ervan uitgaande dat niemand opzegt. Maar dat is natuurlijk onrealistisch. Toch is een van onze manieren om als lidmaatschapshouder geld te verdienen het verminderen van de churn (het percentage leden dat elke maand opzegt). Laten we het daar eens over hebben.
Weet je wat de grootste onzekerheid is voor ledenbezitters?
niet genoeg waarde leveren. Als ze een ziel hebben, willen ze ervoor zorgen dat hun leden het gevoel hebben dat het de moeite waard is om ze elke maand te blijven betalen, dus doen ze wat alleen maar logisch lijkt.